logo


Психологічна служба
Можливі причини проблеми поведінки дитини

  Брак уваги зі сторони батьків.

Для дитини любов батьків = увага батьків. Разом проведений час, розмови, спільні ігри або діяльність. Дитина не відчуває любові батьків, коли вони на роботі до пізнього вечора (хоча вони ходять на роботу «заради неї»), витрачають години на приготування їжі, прибирання, роботу на городі, ремонти (хоча вони роблять це «заради неї»), а в кінці дня втомлені та роздратовані намагаються швидше поїсти та лягти спати.

Дитині важко усвідомити, що все це робиться задля її щастя і важко бути вдячною за це, важко «не заважати батькам її любити».

Допоки батьки з останніх сил «люблять» своїх дітей вони почувають себе самотніми, зайвими, непотрібними. Наївна відчайдушна спроба дитини привернути увагу (читай: любов) батьків це - непослух, відмова виконувати вказівки, відмова робити домашнє завдання. Так вони змушують батьків звертати на них увагу.

 

Боротьба за владу.

Діти, яких надмірно контролюють вдома або у школі ростуть з думкою, що вони заслуговують на любов тільки якщо він все робить вірно, перемагає усі «виклики долі» (починаючи з високих оцінок за уроки та завершуючи будь-якими завданнями, проханнями дорослих).

Коли на дитину постійно тиснуть (кричать, вимагають, сварять, карають, демонстративно виразно дихають, закочують очі, дивляться із сумом) тим самим показуючи, що вона не така, як їм потрібно, незграбна, нестерпна – дитина змушена доводити дорослим, що гідна любові. Дитина впевнюється, що задля батьківської любові потрібно перемагати, бути хазяїном положення, а тому часто буває уперта, схильна до брехні собі та іншим, часто сперечається, підсиджує інших, намагається бути кращою за інших.

 

Повернена біль.

Дитина, яку скривдили(морально або фізично) повертає свій біль у вигляді помсти. Дитина, на яку кричать, карають, б’ють, думку, почуття та потреби якої не поважають почуває себе приниженою, непотрібною. Маленькій людині важко носити цей біль в собі і вона намагається його позбавитись – скривдити у відповідь. Проте дитина рідко може повернути біль своєму кривднику, тому повертають образу іншим людям, які навіть непричетні. Так дорослі змушують душу дитини черствіти, ненавидіти себе та світ.

 

Ухилення.

Діти, яких надмірно опікують батьки, не вірять у свої сили, не знають на що, вони здатні, відчувають безпорадність, бояться зробити помилку, уникають цілей та досягнень. Їм легше взагалі відмовитись від будь-якої діяльності або спілкування, здатися, капітулювати, ніж відчувати себе глупішим за інших, пережити поразку, розчарування.

 

Вирішення:

Приділяйте найбільше уваги дитині тоді, коли у неї все добре. Тоді вона не буде змушена поводитися погано для того, щоб привернути вашу увагу і відчути любов.

Радьтесь з дитиною, поважайте її думку, дайте відчути себе значущою для вас, або інших членів родини (колективу) тим способом, який буде зрозумілий вашій дитині.

Частіше питайте себе, що ви робите для дитини такого, що вона може робити для себе сама? Довіряйте дитині її справи.

Акцентуйте свою увагу на сильних сторонах дитини, що вона робить добре, правильно, вміло. Пам’ятайте, що хвалити дитину потрібно у чотири рази більше ніж робити зауваження.

 

 
Результати дослідження потреб педагогів Центру

  З метою виявлення рушійних мотивуючих факторів діяльності працівників Центру було проведено дослідження на основі теорії потреб Маслоу.

   Предметом дослідження були (за умови, що фізіологічні потреби досліджуваного задоволені):

-         потреба в безпеці (економічна стабільність, надійність)

-         соціальна потреба (кохання, сім’я, дружба, приналежність групі)

-         потреба в самоствердженні (кар’ера, успіх, престиж, досягнення)

-         потреба в самореалізації (розвиток свого творчого потенціалу)

 

   Серед опитаних співробітників 62% має яскраво виражені потреби, задоволення яких потенційно може стати сильним мотивуючим фактором в роботі та можуть бути прийнятими до уваги адміністрацією.

Розподілені потреби наступним чином:

  1. потреба в самоствердженні (кар’ера, успіх, престиж)– 54% - почуття власної гідності, бажання мати визнання, повагу, успіхи, досягнення.
  2. потреба в безпеці(економічній) – 31% – почуття надійності, стабільності, потреба уникнути страх, який може обмежувати добрі починання, знайти себе та однодумців, рухатись вперед, починати нову справу. Думки у стилі «якщо мене не правильно зрозуміють та засміють», «якщо я втрачу роботу».
  3. потреба в самореалізації31% – виникає від талантів людини, необхідність звільнити подавлене Я, свої внутрішні таланти та резерви, бажання пізнати себе справжнього.

 і одна людина має виражену соціальну потребу  - почуття приналежності до колективу, добрі приязні стосунки.

 

   Отримані результати дають адміністрації Центру підгрунття для підвищення ефективності організації роботи колективу та розстановки акцентів в діяльності з урахуванням індивідуальних особливостей співробітників. 

    Дослідження даного запиту адміністрації буде продовжено.

 

 
методи розвитку творчості

Основна задача нашого Центру – розвиток творчих здібностей дітей в контексті еколого-натуралістичних знань. Сьогодні я пропоную розглянути кілька методів роботи з творчо обдарованими дітьми.

Творчість– це досить стійка характеристика особистості дитини. Її готовність до народження принципово нових незвичайних ідей, що відрізняються від традиційних, прийнятих схем мислення; здатність вирішувати проблеми, що виникають всередині статичних систем.

Для цього педагог може використовувати наступні методи:

 

Метод «Вигадки»

Реалізується за допомогою наступних прийомів:

-         Заміщення властивостей одного об’єкта властивостями іншого для створення нового;

-         Знаходження властивостей об’єкта в невластивому йому середовищі;

-         Зміна елемента об’єкту, що досліджується та опис властивостей нового, зміненого об’єкту.

 

Метод «Як би…»

Пропонується скласти опис або намалювати картину про те, що буде відбуватися, якщо у світі щось зміниться. Наприклад, збільшиться у 10 разів сила гравітації; всі об’ємні предмети стануть пласкими; хижаки стануть травоїдними; люди переселяться на Луну і т.п.

 

Метод гіперболізації

Об’єкт пізнання, його окремі якості або частини штучно збільшується/зменшується. Наприклад, вигадати найдовше слово; найменше число; зобразити інопланетян з великими головами чи малими ногами; приготувати найсолодший чай або найсолоніший огірок.

 

Метод аглютинації

Пропонується поєднати непоєднувані в реальному житті якості, властивості, частини об’єктів та зобразити. Наприклад, намалювати гарячий сніг; вершину прірви; об’єм пустоти; солодку сіль; чорне світло; силу слабкості; бігаючи дерево; літаючого ведмедя; мукаючу собаку.

 

Метод інверсії або метод звернень

Коли стереотипні прийоми не спрацьовують, приймається принципово протилежна альтернатива вирішення задачі. Наприклад, міцність виробу намагаються збільшити через збільшення його маси, а ефективним видається протилежне рішення – виготовлення полого виробу. Або об’єкт досліджується із зовнішньої сторони, а вирішення проблеми відбувається коли його дослідити в середині

 
66 варіантів сказати дитині «добре»

Метою роботи кожного керівника гуртка є навчання дітей особливим знанням та навичкам, виховання позитивних якостей особистості. Виконуючи завдання керівника дитина вчиться як себе поводити, як спілкуватися, як робити щось своїми руками. Звичайно, щось у неї виходить краще, щось потребує зусиль для доопрацювання. Це важливій та відповідальний момент для керівника, бо коли дитина зіткнулась з труднощами педагог повинен надихнути її на здолання «перешкоди», вселити в дитину впевненість, підбадьорити і не дозволити опустити руки.

Це проста істина зрозуміла кожному. Та здебільшого, для позитивного підкріплення вихованця ми використовуємо слова «молодець!», «добре!». Погодьтесь, досить збіднений арсенал.

Але нам пощастило, оскільки українська мова щедра та багата на добрі слова.

Сьогодні я пропоную вам 66 варіантів сказати дитині «добре».

 

1. Ти зараз на вірному шляху

2. Чудово

3. У тебе вийшло

4. Вірно

5. Це добре

6. Супер

7. Саме так

8. Я пишаюсь тим, як ти сьогодні працював

9. Ти робиш це дуже вправно

10. Це набагато краще

11. Я задоволена бачити таку роботу

12. Ти вже близький до істини

13. Це краще з того, що ти робив

14. Мої вітання

15. Це саме те, що треба

16. Я знала, що ти можеш це зробити

17. Це значне поліпшення

18. Зараз ти зрозумів все правильно

19. Суттєво

20. Ти швидко вчишся

21. Продовжуй працювати так і ти досягнеш кращого

22. Це добре для тебе

23. Навряд чи я б зробив краще

24. Ще трохи часу и ти будеш робити це з легкістю

25. Це вірний шлях щоб досягти успіху

26. Кожного дня в тебе виходить краще

27. Ти зробив це дуже швидко

28. Так!

29. А це варіант

30. Ти все врахував

31. Так тримати

32. Чудово

33. Дивовижно

34. Бездоганно

35. Чудовий хід роботи

36. Зараз ти це зрозумів

37. Сенсаційно

38. Це була класна робота

39. Ти щойно зробив це?

40. Твій мозок попрацював на славу

41. Фантастично

42. Це називається чудовою роботою

43. Ти, мабуть, довго вправлявся

44. Ти робиш це дуже красиво (вправно, впевнено)

45. Як багато ти зробив

46. Ти дійсно поліпшив свій результат

47. Добре запам’ятав

48. Вітаю

49. Тримай темп

50. Ти зробив це дуже вчасно

51. Сьогодні ти зробив багато роботи

52. Мені подобається хід твоїх думок

53. Я пишаюсь твоєю роботою

54. Приємно вчити таких розумних дітей

55. Дякую за хорошу роботу

56. Сьогодні ти сам себе перевершив

57. Твоя робота принесла мені задоволення

58. Саме так

59. Чемпіон

60. Це успіх

61. Тепер ти відчуваєш свої можливості

62. Це вже успіх

63. Це твоя перемога

64. Ти майстер

65. Радію за тебе

66. Я вірю в тебе!

 

Незалежно від того, які слова ви оберете, важливо пам’ятати, що ви оцінюєте РОБОТУ дитини, а не саму дитину і вона повинна чітко та однозначно це відчувати.

І на останок: для досягнення позитивного закріплення потрібно дотримуватися пропорції 4:1 (на одне зауваження має припадати чотири )   

 

В статті використано матеріал  

Ройз С.А. «Волшебная палочка для родителей»,

г. Киев, 2011 г., 183 с.

 
Розпочав роботу психолог

 

З вересня цього року в нашому Центрі розпочав роботу практичний психолог.

 

Метою роботи практичного психолога Центру є:

  • сприяння забезпеченню комплексного психічного розвитку вихованців;
  • створення умов для їх саморозвитку та самореалізації;
  • виконання виховних і освітніх завдань Центру, а саме: виховання сучасної, творчої, компетентної, гармонійно розвинутої особистості з екоцентричним світобаченням, з урахуванням її психологічних особливостей.

Основним завданням роботи практичного психолога Центру є:

  • вивчення індивідуальних особистісних якостей вихованців Центру, мотивів їх діяльності і поведінки;
  • робота з формування у вихованців свідомого та відповідального ставлення до власного здоров’я, навичок безпечної, екологічно орієнтованої поведінки;
  • методом психодіагностики, консультування, психологічної просвіти практичний психолог Центру надає необхідну допомогу педколективу, адміністрації, батькам (за запитом) у створенні сприятливих умов для  реалізації творчого потенціалу гуртківців.
  • шляхом пропаганди психологічних знань сприяє формуванню психологічної культури вихованців, педагогів, батьків. Сприяє встановленню доброзичливого психологічного клімату, запобіганню конфліктів і міжособистісних ускладнень у педагогічному колективі.

 

Якщо у Вас виникли питання до нашого психолога зателефонуйте за номером +38 045 98 40 279 та/або приходьте щовівторка та щосереди з 11:00 до 15:00за адресою  м. Боярка, вул.Хрещатик, 76. Ми будемо раді надати вам консультативну допомогу

 
« ПочатокПопередня12345678НаступнаКінець »

Сторінка 8 з 8

Корисні посилання