logo


Психологічна служба
Варто згадати

Починаючи новий навчальний рік

усім вихователям та батькам варто згадати вічні заповіді

великого гуманіста та відданого дітям Педагога Я.Корчака,

який сповідував цінність кожної дитини як особистості, її права на свободу, щастя, розвиток та вияв здібностей:

  • Не чекай, що твоя дитина буде такою, як ти або такою, як ти хочеш. Допоможи їй стати не тобою, а собою.
  • Не вимагай від дитини плати за все, що ти для неї зробив. Ти дав їй життя, як вона може віддячити тобі? Вона дасть життя іншій, та - третій, і це незворотний закон подяки.
  • Не зганяй на дитині свої образи, щоб у старості не їсти гіркий хліб. Бо що посієш, те й зійде.
  • Не стався до її проблем звисока. Життя дане кожному під силу, і будь упевнений - дитині життя важке не менше, аніж тобі, а може бути, і більше, оскільки у неї немає досвіду.
  • Не принижуй!
  • Не забувай, що найважливіші зустрічі людини - це її зустрічі з дітьми. Звертай більше уваги на них - ми ніколи не можемо знати, кого ми зустрічаємо в дитині.
  • Не муч себе, якщо не можеш зробити щось для своєї дитини, просто пам'ятай: для дитини зроблено недостатньо, якщо не зроблено все можливе.
  • Дитина - це не тиран, який заволодіває всій твоїм життям, не тільки плід від плоті і крові. Це та дорогоцінна чаша, яку Життя дало тобі на зберігання і розвиток в ній творчого вогню. Це розкріпачена любов матері і батька, у яких буде рости не «наша», «своя» дитина, але душа, дана на зберігання.
  • Умій любити чужу дитину. Ніколи не роби чужій дитині те, що не хотів би, щоб робили твоїй.
  • Люби свою дитину будь-якою - неталановитою, невдахою, дорослою. Спілкуючись з нею - радій, бо дитина - це свято, яке поки що з тобою.

Тож, натхнення нам, любові і поваги у новому році!

 
"Імпресіонізм: усі грані"

У квітні гуртківці відвідали мультимедійну 3D-виставку «A-gallery», що має назву «Імпресіонізм: усі грані».

Це була надзвичайна подія, сповнена емоцій: не просто сухе теоретичне знайомство з одним із напрямків у мистецтві, а повне занурення в атмосферу, враження (чим, власне, імпресіонізм і являється по свої суті).

Детальніше...
 
Заняття з антистрес-розмальовками - відпочинок з користю

Заняття гуртка РЦЕНТУМ «Пізнай себе» з учнями Боярської спеціальної ЗОШ-інтернат І-ІІ ст для слабозорих дітей "Антистрес-розмальовка" було сповнено творчості. Вихованцям було запропоновано відчути на собі терапевтичну дію мистецтва, оскільки заняття містило елементи арт-терапії. Завдання було не з легких: кожен з дітей вподобав собі підготовлену керівником гуртка Малишево. К.Г. антистрес-розмальову і отримав набір кольорових олівців. Під супровід заспокійливих мелодій потрібно було сконцентрувати свою увагу на формі, лініях, кольорі, звуках та внутрішніх відчуттях. Та родзинка заняття полягала у тому, що у нас була практика мовчання. Більш ніж сорок хвилин тривала заборона на розмови, обмін поглядом, посмішки чи будь-яку іншу комунікацію… Мета – за короткий час відновити сили та послабити відчуття напруження. Судячи з відгуків вихованців під час підсумкового шерінгу після практики це нам вдалося (більш-менш). Ця вправа дала нам поле для обміну спогадами, відчуттям занурення у себе, висновками. Витримати мовчанку було важко і діти відчули силу внутрішнього тиску. Стало зрозумілим, що такий стан ми звикаємо «заговорювати» і тому втомлюємося ще більше.

Тож наступна наша зустріч буде присвячена тому, як звільнятися від зайвого напруження через конструктивні фізичні вправи. Крокуймо далі!  

                               

 
Навчання технік зцілення

     За участі практичного психолога РЦЕНТУМ Малишевої К.Г. реалізується програма "Діти та війна: навчання технік зцілення" з надання психологічної допомоги дітям, що переїхали з Донецької та Луганської областей у м.Боярка в рамках проекту "Соціальна інтеграція та примирення ВПО у Київській області" що фінансується Європейським Союзом.

     Мета даної групової роботи - поетапно навчити дітей навичкам (прийомам, вправам), що допоможуть їм позбутися певних психологічних проблем, які виникли в наслідок психологічної травматизації. Це, так званий, "набір порад психологічного виживання" для контролю над нав'язливими деструктивними думками та спогадами. Запропоновані методики (ефективні та науковообгрунтовані) можуть допомогти дітям навчитися долати наслідки стресу, освоїти їх можна у стислі терміни.

     Під час занятть ми з’ясували які бувають реакції на стрес, як це впливає на фізичний і емоційний стани, поведінку людини; що такі відчуття можуть виникнути у будь-кого і насправді багато дітей мають схожі проблеми і, головне, що такі реакції на травматичні події є звичайними, природними, нормальними. Не варто вважати їх «божевіллям», а потрібно навчитися тримати контроль в своїх руках.

    Окрему уваги ми приділили тому, що часто діти воліють уникати всього, що викликає погані спогади та відчуття (не бажають думати та говорити про те, що трапилось). Але як би ми не намагались втекти і забути – за оманливим тимчасовим «полегшенням» наступає підсилення негативних спогадів (образів, відчуттів), оскільки завжди є щось, що нагадає, сколихне в пам’яті болюче.

    Наступним кроком було окреслення можливих способів вираження негативних відчуттів в прийнятний, дієвій формі. Мозковий штурм був насичений ідеями, діти жваво обмінювались своїми "секретиками" як їм вдається долати емоційні труднощі. Кожний з варіантів заслуговував на увагу, а діти мали можливість скласти перелік допомогаючих технік.

    Діти виконали велику роботу: шукали "дороги", які мають допомагати зменшувати деструктивні реакції на травму, острахи. Ми охопили багато аспектів буденного життя: починаючи від елементарної гігієни сну, дотримання режиму харчування до понять віри, особистісних установок та принципів сприйняття проблем

      Особлива увага була приділена роботі з тілесними проявами. Ми вчилися технікам контролю дихання та практикувались у навичках розслаблення м'язів (і говорили про інші ресурси нашого тіла на шляху самодопомоги). Не залишились поза увагою і можливості світу нашої фантазії та творчості, природа, як джерело енергії, значення підтримки інших людей. 

            Діти не просто зрозуміли, а відчули, що уникання негативних думок та відчуттів вирішує проблему лише на деякий проміжок часу. Справжнє полегшення наступає, коли жахлива ситуація (яку довелося їм пережити) стає пам'яттю, "фотокарткою" з альбому нашого життя, а нестерпні емоції втрачають своєї надзвичайно потужної, руйнівної сили. І вони вже можуть жити з цим без "занурення". Вони стають керманичами своїх думок, а не пливуть за течією травми.

     Та що найголовніше - те, чого вони навчились, який досвід і силу духу вони тепер мають! Нам вдалося відшукати серед великого поля "поганого", що з ними трапилось, і зернятка "хорошого", позитивного, зернятка натхнення на життя вільне від страждання. Вважаю це найважливішим і мужнім кроком цих дітей. Це те, що викликає у мене велику повагу до них.

     Завершували зустріч ми на веселій, піднесеній, ніжній ноті: кожен учасник отримав індивідуальну "вдохновлялку", головна думка якої в тім, що, врешті, від них самих залежить, якими почуттями сповнювати своє серце і якщо вони забажають, то будуть щасливими всупереч негараздів. 

     Але ця зустріч не стала для нас останньою: діти виявили бажання приєднатися (а дехто з них вже це зробив!) до роботи в гуртку серед вихованців РЦЕНТУМ  в м.Боярка. Ми вважаємо це головним досягненням роботи групи, оскільки наша мета - інтеграція (що, власне, і відбувається).  

    Даний проект проходить спільно з фахівцями Києво-Святошинського районного центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді на базі Києво-Святошинського центру соціально-психологічної реабілітації населення

 
Кубік Блума

Одним із пріоритетних завдань сучасної школи є навчити дитину усвідомлювати, аналізувати та вирішувати проблеми, що постають перед нею в реальному житті.

Б.Блум, відомий педагог та психолог , що присвятив себе вивченню та створенню актуальних методів навчання, запропонував цікавий прийом, який дозволяє не просто завчити матеріал, а активізує когнітивні процеси різних рівнів (в т.ч. і творче мислення).

Детальніше...
 
« ПочатокПопередня12345678НаступнаКінець »

Сторінка 6 з 8

Корисні посилання