logo


Психологічна служба
зустріч психолога РЦЕНТУМ з батьками дошкільнят

20 лютого відбулась зустріч психолога РЦЕНТУМ Малишевої К.Г. з батьками дошкільнят, що планують навчатися у боярській загальноосвітній школі І-ІІІ ст. №4 і, наразі, проходять підготовчі курси.

Мета заходу полягала в тому, щоб звернути увагу батьків на такий психологічний феномен як емоційний інтелект, що є важливою умовою для успішної соціалізації дитини.

Детальніше...
 
Навчання технік зцілення

     За участі практичного психолога РЦЕНТУМ Малишевої К.Г. реалізується програма "Діти та війна: навчання технік зцілення" з надання психологічної допомоги дітям, що переїхали з Донецької та Луганської областей у м.Боярка в рамках проекту "Соціальна інтеграція та примирення ВПО у Київській області" що фінансується Європейським Союзом.

     Мета даної групової роботи - поетапно навчити дітей навичкам (прийомам, вправам), що допоможуть їм позбутися певних психологічних проблем, які виникли в наслідок психологічної травматизації. Це, так званий, "набір порад психологічного виживання" для контролю над нав'язливими деструктивними думками та спогадами. Запропоновані методики (ефективні та науковообгрунтовані) можуть допомогти дітям навчитися долати наслідки стресу, освоїти їх можна у стислі терміни.

     Під час занятть ми з’ясували які бувають реакції на стрес, як це впливає на фізичний і емоційний стани, поведінку людини; що такі відчуття можуть виникнути у будь-кого і насправді багато дітей мають схожі проблеми і, головне, що такі реакції на травматичні події є звичайними, природними, нормальними. Не варто вважати їх «божевіллям», а потрібно навчитися тримати контроль в своїх руках.

    Окрему уваги ми приділили тому, що часто діти воліють уникати всього, що викликає погані спогади та відчуття (не бажають думати та говорити про те, що трапилось). Але як би ми не намагались втекти і забути – за оманливим тимчасовим «полегшенням» наступає підсилення негативних спогадів (образів, відчуттів), оскільки завжди є щось, що нагадає, сколихне в пам’яті болюче.

    Наступним кроком було окреслення можливих способів вираження негативних відчуттів в прийнятний, дієвій формі. Мозковий штурм був насичений ідеями, діти жваво обмінювались своїми "секретиками" як їм вдається долати емоційні труднощі. Кожний з варіантів заслуговував на увагу, а діти мали можливість скласти перелік допомогаючих технік.

    Діти виконали велику роботу: шукали "дороги", які мають допомагати зменшувати деструктивні реакції на травму, острахи. Ми охопили багато аспектів буденного життя: починаючи від елементарної гігієни сну, дотримання режиму харчування до понять віри, особистісних установок та принципів сприйняття проблем

      Особлива увага була приділена роботі з тілесними проявами. Ми вчилися технікам контролю дихання та практикувались у навичках розслаблення м'язів (і говорили про інші ресурси нашого тіла на шляху самодопомоги). Не залишились поза увагою і можливості світу нашої фантазії та творчості, природа, як джерело енергії, значення підтримки інших людей. 

            Діти не просто зрозуміли, а відчули, що уникання негативних думок та відчуттів вирішує проблему лише на деякий проміжок часу. Справжнє полегшення наступає, коли жахлива ситуація (яку довелося їм пережити) стає пам'яттю, "фотокарткою" з альбому нашого життя, а нестерпні емоції втрачають своєї надзвичайно потужної, руйнівної сили. І вони вже можуть жити з цим без "занурення". Вони стають керманичами своїх думок, а не пливуть за течією травми.

     Та що найголовніше - те, чого вони навчились, який досвід і силу духу вони тепер мають! Нам вдалося відшукати серед великого поля "поганого", що з ними трапилось, і зернятка "хорошого", позитивного, зернятка натхнення на життя вільне від страждання. Вважаю це найважливішим і мужнім кроком цих дітей. Це те, що викликає у мене велику повагу до них.

     Завершували зустріч ми на веселій, піднесеній, ніжній ноті: кожен учасник отримав індивідуальну "вдохновлялку", головна думка якої в тім, що, врешті, від них самих залежить, якими почуттями сповнювати своє серце і якщо вони забажають, то будуть щасливими всупереч негараздів. 

     Але ця зустріч не стала для нас останньою: діти виявили бажання приєднатися (а дехто з них вже це зробив!) до роботи в гуртку серед вихованців РЦЕНТУМ  в м.Боярка. Ми вважаємо це головним досягненням роботи групи, оскільки наша мета - інтеграція (що, власне, і відбувається).  

    Даний проект проходить спільно з фахівцями Києво-Святошинського районного центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді на базі Києво-Святошинського центру соціально-психологічної реабілітації населення

 
Кубік Блума

Одним із пріоритетних завдань сучасної школи є навчити дитину усвідомлювати, аналізувати та вирішувати проблеми, що постають перед нею в реальному житті.

Б.Блум, відомий педагог та психолог , що присвятив себе вивченню та створенню актуальних методів навчання, запропонував цікавий прийом, який дозволяє не просто завчити матеріал, а активізує когнітивні процеси різних рівнів (в т.ч. і творче мислення).

Детальніше...
 
3 вправи на саморегуляцію

В професійній діяльності кожного педагога трапляються випадки, коли певні ситуації провокують надмірний вибух емоцій: зайве напруження, роздратування, обурення. Значною мірою такі стани деструктивні, «вибивають з колії» і шкодять робочому процесу.

У тих випадках, коли на вирішення проблеми обмаль часу, варто скористатися короткими вправами на саморегуляцію. Це дозволить швидко привести себе у контрольований емоційний стан, не «наламати дрова» і ефективно продовжити роботу. Пропонуємо вашій увазі кілька таких вправ.

Детальніше...
 
Що надасть дитині сили?

Сьогодні ми розповімо про те,

як виразити дитині свою підтримку так, щоб вона її відчула.

Запам’ятайте, що ви можете зробити, аби надати дитині силу.

 

Кажіть:

-       Як би я могла вибрати будь-яку дитину в світі, я б все одно вибрала тебе;

-       Кохаю тебе не дивлячись ні на що;

-       Кохаю тебе навіть коли ти злий на мене;

-       Кохаю тебе навіть коли я зла на тебе;

-       Мені сподобалось сьогодні з тобою грати/малювати/варити кашу/робити уроки/згадували кіно тощо (те, що робили разом);

-       Мій найкращий спогад за сьогоднішній день як ми… (те, що робили разом);

-       Кохаю тебе навіть коли ти далеко, моя любов завжди з тобою;

-       Дякую!

 

Розповідайте:

-       Історію народження дитини;

-       Як ви пестили та ніжно називали, коли та була маленькою;

-       Історію як познайомились її дід та бабуся;

-       Історію як ви обирали їй ім’я;

-       Чим ви зараз займаєтесь (робота, хобі, вподобання тощо);

-       Ваші улюблені кольори/смаки/музика/фільми тощо;

-       Які ваші плани на вихідні/майбутнє;

-       Що іноді вам важко, сумно, страшно, але ваша дитина до цього не має відношення;

-       Історії з вашого дитинства;

-       Коли ви тримаєте її за руку і тричі стискаєте – це умовний код «я тебе кохаю»

 

Слухайте:

-       На одну хвилину довше, ніж дозволяє ваше терпіння;

-       Що ваша дитина розповідає про свої іграшки;

-       Що вона розповідає в машині/автобусі/поїзді;

-       Почуття, які стоять за словами вашої дитини;

-       Питання, відповіді на які дитина чекає почути саме від вас;

 

Запитуйте:

-       Як ти думаєш, чому це трапилось?

-       Як ти думаєш, що буде якщо …?

-       Як ми можемо це з’ясувати?

-       Яке маєш приємне враження за сьогоднішній день?

-       Про що ти думаєш?

 
« ПочатокПопередня12345678НаступнаКінець »

Сторінка 4 з 8

Корисні посилання