logo


Психологічна служба
Питання як спосіб навчити дитину мислити

«І якщо ви послухаєте питання і відповіді, які оточують вас в житті, ви почуєте, що люди займаються всім, чим завгодно, тільки не відповідають на питання. Одна з найсерйозніших причин такої поведінки - бажання захистити себе, тому що істина часто болюча»

Оскар Бреніфье. Французький письменник, експерт ЮНЕСКО, директор Паризького інституту практичної філософії, основоположник теорії і практики філософського консультування. Спеціаліст з дитячого розвитку.

Завдання батьків та вчителів не просто давати дітям готові відповіді на будь-які, навіть найскладніші і філософські питання, а з малих років розвивати в них здатність думати: аналізувати, розмірковувати і знаходити відповіді на питання самостійно.

1. Часто вагомою перешкодою до того, щоб діти привчалися думати стає нетерпіння їх батьків, вчителів. Якщо ж ви хочете, щоб ваша дитина навчилася мислити, вам потрібно вміти проявити терпіння. Коли ви задаєте дитині питання, вона може відповісти на нього не відразу, сказати "не знаю". Якщо ви нетерплячі – будете говорити за дитину (особливо якщо вважаєте, що все знаєте).

Приклад з життя: на пряме звернення до дитини «як тебе звати?» відповідь поспішає дати її мама. На запитання «чому ви відповідає за дитину?» мама каже "вона (дитина) соромиться". Ця мама нетерпляча і вважає, що все знає (знає, як звуть її дочку і що та соромиться). Все. Навіщо чекати 30 секунд, просто щоб подивитися, що скаже чи зробить її дочка? Така мама елементарно не може створити простір, де б дитина проявила себе.

Детальніше...
 
Небезпечні спільноти, що маніпулють підлітками: що за тим стоїть і що ми можемо зробити?

Наразі наше суспільство переживає кризові часи. І першими хто потерпає від того – діти. Особливо підлітки. Останнім часом небезпека зосередилась у соціальних мережах і прокотилась хвилею спільнот, що підштовхують дітей до аутоушкоджень та скоєння самогубства. Департамент кіберполіції Національної поліції України на своєму офіційному сайті розмістив з цього приводу поради для батьків щодо ситуації.

Ми ж зі свого боку вважаємо за необхідне звернути увагу батьків та педагогів на психологічне підгрунття цієї проблеми. Залишимо за дужками питання створення паніки, що знижує критичність сприйняття інформації серед батьків/вчителів і може провокувати її реципієнтів до небажаних вчинків, погіршення і так напружених стосунків з підлітками. Також окремою темою іде питання формування навичок критичного мислення у дітей, що є життєво необхідною компетенцією, формувати яку призвані як батьки, так і соціальні інститути.

Сьогодні ми сфокусуємося на таких поняттях як «безумовне прийняття», «відчуття приналежності», «відчуття власної значимості», що є мінімально необхідними умовами здорової взаємодії дорослий-дитина загалом і профілактики підліткових суїцидів зокрема. А також «відчуття провини», як фактор, що грає на руку зловмисників.

Детальніше...
 
Запрошуємо приєднатися до роботи психологічної групи

Запрошуємо учнів 9-11 класів приєднатися до роботи психологічної групи.

Якщо вам цікава психологія

приходьте до нашого Центру щосереди об 14:30.

На зустрічах ми будемо дивитися психологічні фільми та вчитися їх аналізувати

(з точки зору клієнта, психолога, спостерігача).

 

Наша мета:

вчитися аналізувати кінофільми

           щоб краще розуміти мотиви поведінки інших людей (і власної),

                          висловлювати та відстоювати свою думку у доброзичливий спосіб

                                                                    та спілкуватися у веселій компанії на важливі теми.

 

Все це потрібно для того, щоб краще пізнати себе, розширити свій кругозір, а значить отримати шанс на успішні стосунки та самовираження задля досягнення успіху.

Детальніше...
 
Варто згадати

Починаючи новий навчальний рік

усім вихователям та батькам варто згадати вічні заповіді

великого гуманіста та відданого дітям Педагога Я.Корчака,

який сповідував цінність кожної дитини як особистості, її права на свободу, щастя, розвиток та вияв здібностей:

  • Не чекай, що твоя дитина буде такою, як ти або такою, як ти хочеш. Допоможи їй стати не тобою, а собою.
  • Не вимагай від дитини плати за все, що ти для неї зробив. Ти дав їй життя, як вона може віддячити тобі? Вона дасть життя іншій, та - третій, і це незворотний закон подяки.
  • Не зганяй на дитині свої образи, щоб у старості не їсти гіркий хліб. Бо що посієш, те й зійде.
  • Не стався до її проблем звисока. Життя дане кожному під силу, і будь упевнений - дитині життя важке не менше, аніж тобі, а може бути, і більше, оскільки у неї немає досвіду.
  • Не принижуй!
  • Не забувай, що найважливіші зустрічі людини - це її зустрічі з дітьми. Звертай більше уваги на них - ми ніколи не можемо знати, кого ми зустрічаємо в дитині.
  • Не муч себе, якщо не можеш зробити щось для своєї дитини, просто пам'ятай: для дитини зроблено недостатньо, якщо не зроблено все можливе.
  • Дитина - це не тиран, який заволодіває всій твоїм життям, не тільки плід від плоті і крові. Це та дорогоцінна чаша, яку Життя дало тобі на зберігання і розвиток в ній творчого вогню. Це розкріпачена любов матері і батька, у яких буде рости не «наша», «своя» дитина, але душа, дана на зберігання.
  • Умій любити чужу дитину. Ніколи не роби чужій дитині те, що не хотів би, щоб робили твоїй.
  • Люби свою дитину будь-якою - неталановитою, невдахою, дорослою. Спілкуючись з нею - радій, бо дитина - це свято, яке поки що з тобою.

Тож, натхнення нам, любові і поваги у новому році!

 
"Імпресіонізм: усі грані"

У квітні гуртківці відвідали мультимедійну 3D-виставку «A-gallery», що має назву «Імпресіонізм: усі грані».

Це була надзвичайна подія, сповнена емоцій: не просто сухе теоретичне знайомство з одним із напрямків у мистецтві, а повне занурення в атмосферу, враження (чим, власне, імпресіонізм і являється по свої суті).

Детальніше...
 
« ПочатокПопередня12345678НаступнаКінець »

Сторінка 3 з 8

Корисні посилання