logo


Психологічна служба
Нова зустріч старих друзів у стінах Центру

Продовжується робота гуртка «Пізнай себе». Це психологічна група зустрічі небайдужих дітей, які досліджують таємничий світ людських переживань. На заняттях гуртка вони навчаються відчувати багату палітру емоцій, розуміти мотиви поведінки і вчинків, налагоджувати доброзичливі стосунки - з собою, з природою, з іншими людьми.

Наш Центр – плато цінного досвіду миробудування: кожна дитина отримує тут нагоду висловити свою думку, переживання або враження і бути з тим прийнятою, підтриманою однолітками і небайдужим дорослим.

Успіхів нам і наснаги!

P.S. Група ще відкрита і кому цікаво – можете долучитись!

 

 
Семінар-практикум для керівників гуртків ЗПО

28 серпня відбулась настановча зустріч керівників гуртків ЗПО району, під час якої

практичний психолог РЦЕНТУМ Малишева К.Г. провела семінар-практикум

«Умови освітнього середовища закладу позашкільної освіти для забезпечення самоактуалізації вихованців,

спираючись на парадигму людиноцентрованого підходу (по К. Роджерсу)».

Основною метою було ознайомлення учасників з центральними засадами визнаної в світі гуманістичної парадигми центрованої на особистості терапії Карла Роджерса та яким чином цей підхід реалізує основні вимоги концепції Нової української школи.  

Теоретичну частину складало створення у педагогів уявлення про такі поняття, як унікальне феноменологічне поле досвіду дитини (і що це означає для керівника гуртка); процеси самоактуалізації та індивідуації дитини (і яке значення відіграє в тому особистість керівника гуртка); зустріч двох Світів Selfу спільному інтерсуб’єктивному просторі (стосунок, як майдан становлення особистості вихованця).

Основна частина роботи була приділена центральним умовам, яким має відповідати освітнє середовище: безумовне прийняття і емпатійне розуміння дитини педагогом і конгруєнтність самого керівника гуртка. Головна увага була приділена не теоретико-абстрактним конструктам, а практичним порадам з досвіду роботи за цією парадигмою. Починаючи від нюансів, які потрібно враховувати при створенні інтер’єру освітнього приміщення і завершуючи нейрофізіологічними проявами організму дитини. Наведено ряд прикладів вправ, завдань, формулювань та інших методичних підказок, які варто використовувати керівникові гуртка під час побудови стосунку з вихованцем будь-якого профілю.

Окремим пунктом було наголошено на необхідності кожному педагогові завчасно піклуватися про свій особистий емоційний стан, дотримуватись психологічної гігієни та культури задля збереження свого благополуччя та рівня ефективності.

 
Підтримуємо психічне благополуччя дітей

Збереження і підтримка психічного здоров'я та благополуччя наших вихованців - одне з головних завдань роботи РЦЕНТУМ

І на цьому шляху ми маємо стати пліч-о-пліч з батьками

Ось кілька порад, що допоможуть нам

 
Зустріч з батьками "За крок до школи"

10 лютого на базі БЗОШ І-ІІІст. №4 відбулась зустріч з батьками майбутніх першочків. «За крок до школи» ми зібрались для того, щоб обговорити ряд важливих питань, які варто тримати в голові, під час такої значущої в житті кожної людини події, як вступ до школи. Фокус нашої уваги було зосереджено на таких основних аспектах як:

-      формування у дитини Емоційного інтелекту (навіщо це потрібно і яким чином досягається);

-      мотивація дитини до навчання;

-      значення батьківського прикладу для успіху дитини.

Детальніше...
 
Вчимо дитину безпеці

Ми, дорослі, маємо вчити дітей з самого їх малку турбуватися про свою безпеку, бути свідомим у поводжені з чужими і не припадати на спокуси. Самих лише «повчань» на цю тему замало. Почніть бесіду з дитиною з гри у питання-відповіді: ви ставите питання, а дитина відповідає. Дочекайтесь, поки дитина подумає і повністю дасть відповідь. Лише тоді, якщо потрібно, ви доповните або під корегуєте її відповіді. До прикладу:

-      Що ти будеш робити, якщо нас немає вдома, а хтось намагається відкрити двері в квартиру? (спочатку потрібно подзвонити  батькам, а потім вже у міліцію)

-      Чи візьмеш цукерку у незнайомого чоловіка? А жінки? А дитини? (варто коротко і суворо сказати «ні» або «мама не дозволяє і насварить», вказати рукою на будь-яку жінку і швидко піти геть)

-      Що будеш робити, якщо нас немає вдома, а з розетки пішов дим і сморід? (швидко вийти з квартири і звернутися до сусідів, попросити їх викликати пожежну бригаду, подзвонити батькам)

-      Незнайомий дорослий просить тебе щось йому допомогти, що будеш робити? (чітко сказати «ні» і швидко іти геть. Якщо дорослому справді потрібна допомога, то він звернеться до дорослих)

-      Що будеш робити, якщо на тебе починає лаяти зграя собак? (зупинитись, не дивитись їм у вічі, не бігти, не повертатися до них спиною, кинути рюкзак чи куртку якомога далі від себе і кликати вголос на допомогу)

-      Уяви, що ти на вулиці познайомився з приємним хлопчиком/дівчинкою твого віку і він запрошує погуляти з ним у нього дома/у дворі. Підеш, якщо це недалеко? (категорично ні. Можна сказати, що дорослі не дозволяють і він не може, бо вони пильнують його)

-      Що будеш робити, якщо відчуєш запах газу? (швидко вийти з квартири і звернутися до сусідів, попросити їх викликати допомогу, подзвонити батькам)

-      Уяви, що чекаєш ліфт і до тебе підійшли незнайомці. Поїдеш з ними, чи почекаєш наступного? (потрібно пропустити незнайомців і сказати «я чекаю батьків, тому поїду наступним ліфтом з ними»)

-      Що будеш робити, якщо помітиш, що за тобою слідкують? (швидко зайти у магазин, краще ближче до охоронця, перукарню, кафе або інше людне місце і звідти подзвонити батькам)

-      Кому можна відчиняти двері, коли ти один в квартирі/хаті? (нікому, окрім батьків чи 100% знайомих. Навіть якщо відкрити просять мила бабуся чи мала дитина або той, хто називає себе вашим сусідом (який би не був названий привід і яким би голосом він це не казав))

-      Уяви, що незнайома людина підійшла до тебе і вхопила за руку чи тягне кудись. Що будеш робити? (щосили привертати до себе увагу – кричати «я його не знаю», «мама», «пожежа», битися, царапатися, плюватися, лаятись, чіплятись за огорожу, кинути камінь у ближню машину або вітрину)

-      Уяви, що ти опинився у натовпі. Що будеш робити? (іти по ходу, оминаючи виступи і стіни але намагатися вийти)

-      Уяви, що починається гроза. Що будеш робити? (якщо на вулиці – шукати безпечне місце, оминаючи залізні стовпи і поодинокі дерева. Якщо в будинку – вимкнути електроприлади і закрити фіранки)

-      Так сталось, що тобі почали погрожувати. Що будеш робити? (одразу розповісти батькам чи дорослому, якому довіряєш)

-      Друзі вмовляють тебе піти грати на лід (річку або озеро)/бігати по дахам/вагонам електрички. Що ти будеш робити?(потрібно відмовитись (хоч як то важко) і сказати, що ваша місія - спостерігач)

-      Незнайома людина просить тебе допомогти їй врятувати кошеня/цуценя, яке знаходиться за рогом. Що будеш робити? (категорично відмовитись. Доросла людина сама може врятувати кошеня і не буде просити дитину. Можна сказати «я покличу на допомогу» і швидко тікати геть)

Детальніше...
 
« ПочатокПопередня12345678НаступнаКінець »

Сторінка 1 з 8

Корисні посилання