logo


Психологічна служба
Традиційна зустріч з батьками

Ми щасливі мати добру традицію разом з колегами з БЗОШ І-ІІІ ст.№4 проводити щорічні зустрічі з батьками майбутніх першокласників "За крок до школи". От і цього 2019 року, 16 лютого стало днем нашої розмови про важливе. Мета зустрічі полягала у тому, щоб допомогти батькам зрозуміти що ж, власне, відбувається з їх дитиною у «зоні турбулентності» – криза шести років – одному з найважливіших періодів становлення особистості людини.

Ми говорили про те,

-      що значить розхожий термін «готовність дитини до школи», з чого складається ця готовність і як виглядає у реальному житті дитини;

-      чому у фокусі уваги дорослих має бути достатній рівень довільності пізнавальних психічних процесів дитини і яку роль відіграє мотиваційна та емоційна стійкість дитини у процесі її «входження» у новий статус - школяра;

-      чому розвинутих інтелектуальних навичок не достатньо для того, щоб дитина успішно адаптувалась до школи і чому варто вміти бачити, відчувати і розуміти свою дитину, а не її формальні ознаки успішності;

-      які важливі психологічні новоутворення отримує дитина у кризі шести-семи років і чим вона за то «платить»;

-      як дорослі можуть побачити кризу дитини, як і чому змінюється поведінка дитини у цей період;

-      яким чином емоції і почуття мами або тата допоможуть визначити які потреби дитини є фрустровані і що з тим робити тощо.

Врешті решт ми говорили про те, що одна із значущих «мамських» місій – допомогти своїй дитині навчитися управлятися зі світом людських емоцій та почуттів (емпатія, металізація, контейнерування, зворотній відгук тощо). А також скеровувати, орієнтувати дитину на досягнення (мотивація "до"). Практичні рекомендації, вправи та ігри які ми згадали можуть бути помічними.

Підсумковою була теза про те, як важливо батькам вміти піклуватися про себе, вміти берегти себе і перебувати у доброму психо-емоційному стані, бо вони, батьки, мають бути взірцем для своєї дитини у тому як виглядає щаслива, успішна людина.

«… немає більш сприятливого для формування у дитини досвіду любові, радості та щастя,

ніж любов до неї матері, яка вміє по-справжньому любить себе…» 

Ерих Фромм. "Мистецтво любити"

 

 
Протидія насиллю: знати, щоб вберегтися

                                           

 

Де шукати допомогу:

Детальніше...
 
Нова зустріч старих друзів у стінах Центру

Продовжується робота гуртка «Пізнай себе». Це психологічна група зустрічі небайдужих дітей, які досліджують таємничий світ людських переживань. На заняттях гуртка вони навчаються відчувати багату палітру емоцій, розуміти мотиви поведінки і вчинків, налагоджувати доброзичливі стосунки - з собою, з природою, з іншими людьми.

Наш Центр – плато цінного досвіду миробудування: кожна дитина отримує тут нагоду висловити свою думку, переживання або враження і бути з тим прийнятою, підтриманою однолітками і небайдужим дорослим.

Успіхів нам і наснаги!

P.S. Група ще відкрита і кому цікаво – можете долучитись!

 

 
Семінар-практикум для керівників гуртків ЗПО

28 серпня відбулась настановча зустріч керівників гуртків ЗПО району, під час якої

практичний психолог РЦЕНТУМ Малишева К.Г. провела семінар-практикум

«Умови освітнього середовища закладу позашкільної освіти для забезпечення самоактуалізації вихованців,

спираючись на парадигму людиноцентрованого підходу (по К. Роджерсу)».

Основною метою було ознайомлення учасників з центральними засадами визнаної в світі гуманістичної парадигми центрованої на особистості терапії Карла Роджерса та яким чином цей підхід реалізує основні вимоги концепції Нової української школи.  

Теоретичну частину складало створення у педагогів уявлення про такі поняття, як унікальне феноменологічне поле досвіду дитини (і що це означає для керівника гуртка); процеси самоактуалізації та індивідуації дитини (і яке значення відіграє в тому особистість керівника гуртка); зустріч двох Світів Selfу спільному інтерсуб’єктивному просторі (стосунок, як майдан становлення особистості вихованця).

Основна частина роботи була приділена центральним умовам, яким має відповідати освітнє середовище: безумовне прийняття і емпатійне розуміння дитини педагогом і конгруєнтність самого керівника гуртка. Головна увага була приділена не теоретико-абстрактним конструктам, а практичним порадам з досвіду роботи за цією парадигмою. Починаючи від нюансів, які потрібно враховувати при створенні інтер’єру освітнього приміщення і завершуючи нейрофізіологічними проявами організму дитини. Наведено ряд прикладів вправ, завдань, формулювань та інших методичних підказок, які варто використовувати керівникові гуртка під час побудови стосунку з вихованцем будь-якого профілю.

Окремим пунктом було наголошено на необхідності кожному педагогові завчасно піклуватися про свій особистий емоційний стан, дотримуватись психологічної гігієни та культури задля збереження свого благополуччя та рівня ефективності.

 
Підтримуємо психічне благополуччя дітей

Збереження і підтримка психічного здоров'я та благополуччя наших вихованців - одне з головних завдань роботи РЦЕНТУМ

І на цьому шляху ми маємо стати пліч-о-пліч з батьками

Ось кілька порад, що допоможуть нам

 
« ПочатокПопередня12345678НаступнаКінець »

Сторінка 1 з 8

Корисні посилання