logo


Вчимо дитину безпеці

Ми, дорослі, маємо вчити дітей з самого їх малку турбуватися про свою безпеку, бути свідомим у поводжені з чужими і не припадати на спокуси. Самих лише «повчань» на цю тему замало. Почніть бесіду з дитиною з гри у питання-відповіді: ви ставите питання, а дитина відповідає. Дочекайтесь, поки дитина подумає і повністю дасть відповідь. Лише тоді, якщо потрібно, ви доповните або під корегуєте її відповіді. До прикладу:

-      Що ти будеш робити, якщо нас немає вдома, а хтось намагається відкрити двері в квартиру? (спочатку потрібно подзвонити  батькам, а потім вже у міліцію)

-      Чи візьмеш цукерку у незнайомого чоловіка? А жінки? А дитини? (варто коротко і суворо сказати «ні» або «мама не дозволяє і насварить», вказати рукою на будь-яку жінку і швидко піти геть)

-      Що будеш робити, якщо нас немає вдома, а з розетки пішов дим і сморід? (швидко вийти з квартири і звернутися до сусідів, попросити їх викликати пожежну бригаду, подзвонити батькам)

-      Незнайомий дорослий просить тебе щось йому допомогти, що будеш робити? (чітко сказати «ні» і швидко іти геть. Якщо дорослому справді потрібна допомога, то він звернеться до дорослих)

-      Що будеш робити, якщо на тебе починає лаяти зграя собак? (зупинитись, не дивитись їм у вічі, не бігти, не повертатися до них спиною, кинути рюкзак чи куртку якомога далі від себе і кликати вголос на допомогу)

-      Уяви, що ти на вулиці познайомився з приємним хлопчиком/дівчинкою твого віку і він запрошує погуляти з ним у нього дома/у дворі. Підеш, якщо це недалеко? (категорично ні. Можна сказати, що дорослі не дозволяють і він не може, бо вони пильнують його)

-      Що будеш робити, якщо відчуєш запах газу? (швидко вийти з квартири і звернутися до сусідів, попросити їх викликати допомогу, подзвонити батькам)

-      Уяви, що чекаєш ліфт і до тебе підійшли незнайомці. Поїдеш з ними, чи почекаєш наступного? (потрібно пропустити незнайомців і сказати «я чекаю батьків, тому поїду наступним ліфтом з ними»)

-      Що будеш робити, якщо помітиш, що за тобою слідкують? (швидко зайти у магазин, краще ближче до охоронця, перукарню, кафе або інше людне місце і звідти подзвонити батькам)

-      Кому можна відчиняти двері, коли ти один в квартирі/хаті? (нікому, окрім батьків чи 100% знайомих. Навіть якщо відкрити просять мила бабуся чи мала дитина або той, хто називає себе вашим сусідом (який би не був названий привід і яким би голосом він це не казав))

-      Уяви, що незнайома людина підійшла до тебе і вхопила за руку чи тягне кудись. Що будеш робити? (щосили привертати до себе увагу – кричати «я його не знаю», «мама», «пожежа», битися, царапатися, плюватися, лаятись, чіплятись за огорожу, кинути камінь у ближню машину або вітрину)

-      Уяви, що ти опинився у натовпі. Що будеш робити? (іти по ходу, оминаючи виступи і стіни але намагатися вийти)

-      Уяви, що починається гроза. Що будеш робити? (якщо на вулиці – шукати безпечне місце, оминаючи залізні стовпи і поодинокі дерева. Якщо в будинку – вимкнути електроприлади і закрити фіранки)

-      Так сталось, що тобі почали погрожувати. Що будеш робити? (одразу розповісти батькам чи дорослому, якому довіряєш)

-      Друзі вмовляють тебе піти грати на лід (річку або озеро)/бігати по дахам/вагонам електрички. Що ти будеш робити?(потрібно відмовитись (хоч як то важко) і сказати, що ваша місія - спостерігач)

-      Незнайома людина просить тебе допомогти їй врятувати кошеня/цуценя, яке знаходиться за рогом. Що будеш робити? (категорично відмовитись. Доросла людина сама може врятувати кошеня і не буде просити дитину. Можна сказати «я покличу на допомогу» і швидко тікати геть)

Найкращим закріпленням цієї теми буде тренування, яке також можна організувати для дитини у вигляді цікавої гри. Мета – щоб дитина оволоділа цими навичками на практичному рівні (а не лише фантазійному).

 

Корисні посилання